Forum

Android TV Stick FORUM

Let op: Er kunnen geen nieuwe registraties op dit forum plaats vinden
Mocht u een nieuw account willen aanmaken dan kunt u dat beter op het nieuwe forum doen.
Klik hier—> http://androidtvforum.nl/

Algemene regels voor dit forum

• Geen verwijzingen maken naar concurrerende sites
  • Houd taalgebruik netjes en beledig andere mensen niet
  • Spam en reclameboodschappen zijn verboden

Welkom Gast 

Show/Hide Header

Welkom Gast, posten in dit forum vereist registratie.

Pagina's: [1]
Auteur Onderwerp:android tablet op projector (samsung naar vga)
Gast
Newbie
Permalink
Post android tablet op projector (samsung naar vga)
on: March 30, 2014, 16:40

hallo, ik zit al een week te puzzelen op het volgende:
Ik wil de inhoud van mijn tabletscherm, fotos e d via een beamer kunnen projecteren nu heb je daarvoor de kostbare vga/ wifi converter voor en de miracast adapter, beide hebben ze zo hun nadeel, de miracast kan ik dan niet gebruiken om de films die ik op mijn intenso drive heb staan af te spelen via de beamer, intenso gebruikt wifi en die wordt uigeschakeld door de miracast verbinding, geen optie.
De wifi/vga adapter is kostbaar 149 euro en alleen daarvoor bruikbaar.

Dus dan een mini android pc.... Kan ik die via kabel aansluiten op een hdmi/ vga converter en die via kabel op de beamer zodat ik de inhoud van de intenso kan afspelen zoals ik nu op mijn tablet doe.

Maar kan ik ook de inhoud van mijn tablet, fotos, plaatjes en tekst, via de android stick naar de beamer transporteren, ik kan dan tijdens een presentatie door de ruimte lopen en gaandeweg diverse opties aantippen,

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik wil.

Eigenlijk wil ik niet te veel geld uitgeven vandaar, daarbij het plezierig gemak van een androd stick

Gast
Newbie
Permalink
Post Re: android tablet op projector (samsung naar vga)
on: April 1, 2014, 06:16

misschien was mijn vraag te ingewikkeld als ik hem weer lees is dat best mogelijk.

het komt hier op neer kan ik het materiaal van mijn tablet via een wifi connectie met een android stick op een bamers presenteren (de aansluiting met de beamer:Tablet (WIFI) > Android stick (HDMI) > converter (HDMI / VGA) > beamer (VGA))

mervin
Beheerder
Permalink
Post Re: android tablet op projector (samsung naar vga)
on: April 2, 2014, 12:25

Met een mirror app zoals EZcast / Miracast of een andere kloon app.
Heb je op je tablet Android 4.2 of nieuwer? Zit er toevallig onder de optie weergave een optie draadloze display? Dan staat er in de meeste gevallen al een app op de Android stick welke Wifi Display heet. Hiermee kun je ook je scherm van je tablet klonen op je Android stick via Wifi.

Pagina's: [1]
Mingle Forum by cartpauj
Versie: 1.0.34; Pagina geladen in: 0.025 seconden.